Steven Goris

Leerkracht

Hobby’s

Padel

Waarom heb je voor de N-VA gekozen?

N-VA durft beslissingen nemen die niet altijd populair zijn, maar die wel beleidsmatig te verantwoorden zijn. Ik zal er een actueel thema uitpikken, de economische toestand van ons land. De ene crisis volgt de andere op en je zou op de korte termijn het probleem kunnen oplossen door geld te spenderen dat er niet is. Laten we het de Vivaldi strategie noemen. Op Vlaams niveau, met N-VA aan het stuur, zie je dat er meer gerichte maatregelen genomen worden, zoals de sociale lening op verbouwen bijvoorbeeld. Met toch in het achterhoofd een begrotingsevenwicht. Zodat de toekomst van onze kinderen gevrijwaard blijft.

Wat zou je graag anders zien in onze gemeente?

Jammer genoeg is er mij gevraagd het kort en bondig te houden, waardoor ik ook hier een keuze moet maken. We zijn een gemeente met meer dan 30.000 inwoners. Dit is geen kleine gemeente meer. Er zijn heel wat belangrijke dossiers (vorming van de politiezone, regiovorming, APL, ontsluiting Kolenhaven, subsidies...) waar we telkens achter de feiten blijven aanlopen. Het doel moet dus zijn om met N-VA een gemeentebestuur te vormen in 2024 en zo de bovenlokale belangen goed te kunnen behartigen. Belangen waar de gemeente Heusden-Zolder recht op heeft!