€ 50.735,34 Vlaamse subsidies voor project Bosland en De Wijers

Op 16 december 2020
Vlaamse subsidies voor project Bosland en De Wijers

Ondernemers, verenigingen en buurtbewoners in Bosland en De Wijers slaan de handen in elkaar om, via crowdfunding, samen hun leefomgeving aangenamer en duurzamer te maken. Ook Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir steunt de samenwerking met een subsidie van meer dan 50.000 euro.

In Bosland en De Wijers wordt door de gemeenten, Vlaanderen en natuurverenigingen al flink geïnvesteerd in het landschap en de natuur. Maar de kwaliteit van de omgeving en de beleving ervan kunnen ook verbeterd worden bij en door particulieren, lokale verenigingen, landbouwers en andere ondernemers.

Via crowdfunding wordt de streek rond Bosland en de Wijers op een nieuwe eigentijdse manier en via participatie verduurzaamd en mee vorm gegeven. Grote en kleine steunbedragen vloeien via een projectoproep terug naar lokale initiatiefnemers met een creatief idee.

“Met behulp van ‘microsubsidies’ kan iedereen mee zorg dragen voor de omgeving via kleine en grotere, wilde en minder wilde, maar vooral creatieve en inspirerende ideeën”, zegt Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir die het project zelf ook steunt met een subsidie van € 50.735,43.

Uitvoeringsgebied

Zonhoven, Houthalen-Helchteren, Heusden-Zolder, Lummen, Diepenbeek, Lommel, Hechtel-Eksel, Peer, Pelt

Budget

Totale goedgekeurde projectkost € 156.109,00