N-VA Heusden-Zolder zamelt bloem in ten voordele van Sint-Vincentius

Op 20 november 2022
Linda Graulus

Linda: "Als lid van het bijzonder comité OCMW in Heusden-Zolder heb ik gemerkt dat de armoede binnen onze gemeente stijgt. Meer en meer allerhande hulpvragen worden gesteld.

Gelukkig zijn er in Heusden-Zolder heel wat vrijwilligersorganisaties die iets willen bijdragen ten behoeve van de armoedebestrijding in onze gemeente. In al deze organisaties zijn 80 vrijwilligers aan het werk die – al naargelang hun kunnen – de handen uit de mouwen steken voor mensen in armoede.

Ik heb mijn neus eens opgestoken binnen deze organisaties en gepolst naar de behoeften en hoe we kunnen helpen. Ik kreeg snel van Sint-Vincentius de vraag of we voor de sociale kruidenier (vroeger de voedselpakketten) mee konden helpen om bloem in te zamelen. Tegen de feestdagen wordt er een grote schaarste verwacht van dit basisproduct. Dit inspireerde me om samen met het N-VA-bestuur een inzamelingsactie te organiseren. We proberen één pallet bloem in te zamelen.

Hoe doe je mee?

Je kan op twee manieren helpen: Ofwel koop je één of meer pakken bloem en lever je deze af bij Linda op het adres Vlamingenlaan 1. Ofwel stort je 10 euro op de rekening BE63 7350 2019 7408 op naam van N-VA Heusden-Zolder. Wij kopen daar dan zelf 25 kilo bloem mee om het pallet ten voordele van Sint-Vincentius aan te vullen. We houden jullie natuurlijk op de hoogte van de groei van onze inzamelactie via onze Facebook pagina, Instagram of onze website.

Alle hulp telt! Er kan geen excuus zijn voor armoede.