N-VA eist lift voor nieuw scoutslokaal

Op 9 september 2009

"Ik kan dit dossier alleen goedkeuren als er een lift in de aanbesteding wordt toegevoegd", zegt Simonne Janssens-Vanoppen van N-VA, samen met Open Vld de coalitiepartner van CD&V-Plus. "In het gebouw komt een trap van 17 treden zonder tussenplatform. Dat lijkt me niet alleen gevaarlijk, er is ook niet gedacht aan de leden met een handicap. Ik vind dit onaanvaardbaar voor een nieuwbouw in de 21ste eeuw."

"Vreemd dat die kritiek in de eindfase komt", reageert schepen van Jeugd Dirk Schops (CD&V-Plus). "Zoals wettelijk bepaald, is de benedenverdieping volledig toegankelijk. De scouts zijn ook tevreden met dit concept, alles is met hen besproken van het begin tot het einde."

Traplift
Burgemeester Sonja Claes treedt hem bij. "Het dossier is wettelijk 100% in orde wat toegankelijkheid betreft. Met het oog op een toekomstige traplift zijn de traptredes ook breed genoeg gemaakt. De bedoeling was om na de ingebruikname te evalueren of zo een dure lift wel nodig was, maar nu zullen we in de eerstvolgende budgetwijziging toch de traplift toevoegen. We willen de scouts ook niet nog langer laten wachten."