€625.000 voor De Veen als Topsportlocatie!

Op 23 juli 2021
€625.000 voor topsort in De Veen in Heusden-Zolder

Hedendaagse topsportinfrastructuur voor Vlaamse topsport(ers) in Heusden-Zolder

Vlaams minister van Sport Ben Weyts investeert €10 miljoen in 8 topsportinfrastructuurprojecten in Vlaanderen. “Vlaanderen bouwt aan topsportinfrastructuur met internationale uitstraling”, zegt Weyts. “Onze topsporters moeten zich in de meest optimale omstandigheden kunnen voorbereiden op grote (inter)nationale tornooien. Daarbij is infrastructuur een fantastische hefboom dat zowel de Vlaamse topsport als de breedtesport naar een hoger niveau tilt.”

Eén keer per Olympiade voorziet Vlaanderen een projectoproep voor het (ver)bouwen van topsportinfrastructuur. Acht projecten kunnen nu met € 10 miljoen verder bouwen aan hun topsportinfrastructuur.

In Heusden-Zolder wordt €625.000 geïnvesteerd in de renovatie en uitbreiding van het atletiekstadion De Veen. De toplaag van de atletiekpiste wordt volledig vernieuwd en er komt een sprintheuvel met een startstrook voor bobslee en skeleton. Verder wordt er ook een hal gebouwd voor werpnummers en komt er een revalidatiecentrum.

“Heusden-Zolder is altijd een sportieve gemeente geweest. Daarom wordt er ook hard ingezet om de nodige accommodaties te realiseren. Na sportcomplex Vrijheid Zolder en de Velodroom is dit de derde grote investering die de Vlaamse overheid voorziet voor onze gemeente”, zegt ondervoorzitter Steven Goris. “Dit kunnen we alleen maar toejuichen.”